مقالات قارچ گانودرما

آیا قارچ گانودرما بر درمان دیابت موثر است؟

قارچ گانودرما بر درمان دیابت موثر است ؟ e1573021919342
قارچ گانودرما بر درمان دیابت موثر است ؟

خبر هایی در مورد رابطه قارچ گانودرما و درمان دیابت وجود دارد. یک شرکت آلمانی در این زمینه عنوان می کند که قارچ های دارویی مانند گانودرما برای پیشگیری و درمان دیابت موثر واقع می شوند. این تاثیر را می توان با زیر نظر گرفتن مصرف کنندگان این قارچ به مدت طولانی مشاهده کرد.

گانودرما و پانکراس

اثرات این قارچ بر پانکراس در پژوهش های علمی مورد بررسی قرار گرفته است. گانودرما همچنین سبب می شود حساسیت گیرنده های انسولین بیشتر شود و به همین دلیل می تواند در کنترل قند خون نقش داشته باشد.

خواص قارچ گانودرما در درمان دیابت

پژوهش ها نشان می دهند که قارچ گانودرما اثر مثبتی بر سوخت و ساز چربی ها می گذارد و گیرنده های انسولین را تحریک می کند. دیابت نوع دو معمولاً با مشکلات گردش خون، بیماری های قلبی و عصبی شدن نیز همراه است. بنابر این مبتلایان به دیابت نوع دوم باید از نظر فشار خون، چربی خون ، تری گلیسرید و اضافه وزن تحت نظر پزشک باشند. گفته شده است که قارچ گانودرما در تمام این موارد می تواند کمک کننده باشد.

سبک زندگی و دیابت

پژوهش های محققان ژاپنی مشخص کرده است که سبک زندگی و به ویژه رژیم غذایی تا حد زیادی عامل ایجاد و همچنین عامل کنترل بیماری دیابت است است. از این رو مصرف خوراکی های مناسب برای کنترل قند خون و اجتناب از مصرف قند بیش از اندازه در رژیم غذایی باید یکی از دغدغه های مهم همه ی افراد باشد. چه کسانی که مبتلا به دیابت شده اند و باید آن را کنترل کنند و چه کسانی که بدن سالمی دارند و باید از ابتلا به بیماری ها پیشگیری کنند.

قارچ گانودرما در هر دو مورد می تواند به بهبود سلامت بدن از جهات مختلف کمک کند.

تاثیر قطعی گانودرما

پژوهش هایی که در رابطه با تاثیر قارچ گانودرما بر جنبه های مختلف سلامتی انجام شده اند، نتایج مثبت خود را اثبات کرده اند. اما طبق قوانین دارویی برای اظهار نظر قطعی در مورد یک دارو باید آزمایش های بالینی متعددی در شرایط مختلف انجام شود.

از این نظر می توان گفت قارچ گانودرما از سوی افراد مختلفی برای بهبود سلامتی توصیه می شود اما برای توصیه ی قطعی پزشکی نیازمند پژوهش های بالینی بیشتری است.

سخن آخر

دیابت یکی از بیماری های جدی است که با رژیم غذایی مناسب می تواند به خوبی تحت کنترل قرار بگیرد. ورزش منظم روزانه و مصرف به موقع دارو ها باید مورد توجه قرار بگیرد. البته برخی از افراد مبتلا به دیابت تنها به رژیم غذایی اکتفا می کنند و نیازی به مصرف دارو ندارند. بنا براین قارچ گانودرما و درمان دیابت یکی از مواردی است که باید در رژیم غذایی به آن توجه شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *