مقالات قارچ گانودرما

تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان

قارچ گانودرما بر سرطان e1573021825611

قارچ گانودرما بر سرطان

افراد بسیاری در مورد تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان سوال می کنند. با جستجوی ساده ای در گوگل می توانید مطالب زیادی در این زمینه مشاهده کنید که ادعا می کنند قارچ گانودرما این قابلیت را دارد که با سرطان مقابله کند. در این نوشته قصد داریم اثبات یا رد این ادعا را به طور علمی مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید. تا تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان را به خوبی بررسی کنیم.

از آنجا که این قارچ دارویی از اهمیت بالایی برخوردار است و قدمت زیادی نیز دارد، پژوهش های مختلفی در خصوص بررسی خواص این قارچ در دنیا انجام گرفته و نتایج آن در مجلات معتبر منتشر شده است. در اینجا به نتایج چند مورد از این پژوهش ها اشاره خواهد شد.

قارچ گانودرما لوسیدوم
این قارچ از دوران گذشته در طب سنتی چین جایگاه ویژه ای داشته و به نام قارچ جاودانگی شهرت داشته است. قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی پلی ساکارید های ویژه و گروه خاصی از مواد به نام تریترپن است. مطالعات پژوهشی In vitro تا کنون نشان داده است که ترکیبات گفته شده در قارچ گانودرما به نوعی سم سلولی برای سلول های سرطانی محسوب می شوند.

گرچه مطالعاتی که تا کنون به صورت علمی انجام شده اند اطلاعات دقیقی در مورد تاثیر این قارچ بر انسان ندارند و یافته های آن ها مربوط به انجام آزمایش روی موش های آزمایشگاهی است.

ساز و کار ارائه شده برای تاثیر گانودرما

و کار ارائه شده برای تاثیر گانودرما 2 800x450

هر ماده ی دارویی ساز و کاری برای تاثیر در بدن دارد. برای بررسی تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان نیز توسط پژوهشگران ساز و کاری ارائه شده است. قارچ گانودرما غنی از پلی ساکارید و تریترپن است. آزمایش های In vitro نشان می دهند که پلی ساکارید ها و تریترپن های موجود در قارچ گانودرما پیامرسانی و انتقال سیگنال بین سلول های سرطانی را متوقف می کند. با قطع پیام رسانی، سلول های سرطانی نمی توانند پیام تکثیر را به هم منتقل کنند و در نتیجه از رشد و تکثیر باز می مانند. این امر در درمان سرطان بسیار حیاتی و مهم است. قابل ذکر است که این آزمایش ها با عصاره ی استخراج شده از قارچ گانودرما انجام شدند.

اسناد مربوط به تاثیر گانودرما بر سرطان
5 آزمایش تصادفی، گانودرما لوسیدوم را با دارونما ها روی بیماران مبتلا به سرطان مورد بررسی موازی قرار دادند. بیمارانی که قارچ گانودرما لوسیدوم را مصرف می کردند نسبت به درمان های شیمی درمانی و پرتودرمانی بهتر جواب گرفتند. اما مصرف آن به تنهایی و بدون انجام شیمی درمانی تاثیرات مثبتی نشان نداد.

همچنین عوارض شیمی درمانی نظیر تهوع و بی خوابی با مصرف گانودرما کاهش داشتند. در این پژوهش تصادفی 5 نفر از 40 بیمار انتخابی روند درمانی بهتری داشتند.

موارد دیگری نیز در پژوهش های انجام شده در رابطه با سرطان پروستات وجود دارند که حاکی از عدم تاثیر عصاره گانودرما بر روند بهبودی این بیماران است. به همین دلیل باید آزمایش های بیشتری در مورد سرطان های مختلف به صورت اختصاصی و با جامعه آماری بالا انجام شود.

محصولات گانودرما

گانودرما 1

فواید بی شماری که در درمان بیماری های صعب العلاج برای قارچ گانودرما قید شده است این سوال را پیش می آورد که چگونه باید این قارچ را مصرف کرد تا بهترین نتیجه بخشی را در بحث درمان داشته باشد؟ فرآورده های متنوعی از گانودرما در بازار وجود دارد که استفاده از این قارچ دارویی ارزشمند را برای مصرف کنندگان راحت تر و البته دلپذیرتر کرده است. خواص قهوه گانودرما هات چاکلت ترکیبی از خواص قارچ گانودرما با قهوه و شکلات است. این محصولات کمک می کنند تا مصرف طولانی مدت قارچ گانودرما امکان پذیر شود و در عین بهره بردن از خواص درمانی گانودرما به عنوان یک نوشیدنی روزانه برای رفع خستگی و نشاط بخشی نیز مفید باشد. برای مشاهده تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان و هر بیماری دیگری باید در مدت زمان مشخصی از این قارچ مصرف نمود.

نتیجه گیری
گزارش های متعددی در مورد فعالیت ضد سرطانی قارچ گانودرما و ساز و کار اثر کردن آن بر سلول های سرطانی وجود دارد که نشان می دهند قارچ گانودرما لوسیدم می تواند بر درمان سرطان اثر گذار باشد. برای مثال تاثیرات قارچ گانودرما بر سرطان پروستات و گانودرما و سرطان خون در پژوهش ها بسیار دیده می شوند.

کمبود آزمایش های بالینی بر انسان ا استفاده از قارچ گانودرما یا عصاره ی استخراج شده از آن، نمی تواند این قضیه را به طور قطعی اثبات یا رد کند و همچنان نیاز به آزمایش های بیشتری از سوی جامعه علمی در این رابطه وجود دارد. همچنین تحقیقات جمع تری نیاز است تا مشخص کند که در کنار تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان اثرات هم افزایی یا آلرژی زایی وجود نداشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *