مقالات قارچ گانودرما

خواص هات چاکلت گانودرما چیست ؟

هات چاکلت گانودرما چیست ؟
هات چاکلت گانودرما چیست ؟

خواص قهوه گانودرما هات چاکلت و دیگر محصولات تهیه شده از این قارچ پرخاصیت ترکیبی از خواص قارچ گانودرما لوسیدوم و دیگر اجزای ترکیب شده با آن است.

در مورد گانودرما

در مورد قارچ دارویی گانودرما لوسیدوم می توان گفت که بیش از 200 سال است که مردم ااز خواص دارویی و معجزه آسای این قارچ بهره برده اند. این قارچ در چین و ژاپن گونه های مختلفی با رنگ های متنوع دارد. قارچ گانودرمای سرخ بهترین نوع ان محسوب می شود. این قارچ بافتی چوبی دارد و نمی تواند به صورت معمول خورده شود. معمولاً آن را به صورت دمنوش و به صورت پخته مورد استفاده قرار می دهند.

پژوهش هایی در مورد گانودرما

طب سنتی چین، قارچ گانودرما را افزایش دهنده انرژی حیاتی می داند و دانشمند در مورد این قارچ تحقیقات زیادی را انجام داده اند. هر چند برای اثبات اثرات قطعی پزشکی نیاز به انجام آزمایش های بالینی بیشتری وجود دارد.

ادعاهای درمانی که برای قارچ گانودرما ذکر شده اند عبارتند از: کاهش کلسترول بد خون، کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش عوارض شیمی درمانی در درمان سرطان، ایجاد آرامش و از بین بردن استرس، افزایش کیفیت خواب افراد، بهبود عملکرد کبد، کاهش آلرژی و … .

موارد ذکر شده در خواص قهوه گانودرما هات چاکلت و دیگر محصولات درست شده از گانودرما وجود دارد.

مزه ی گانودرما

یکی از عناصر موجود در گانودرما، ماده ای به نام تر ترپن است. این ماده طعم تلخی به گانودرما می دهد که البته دوستداران قهوه آن را می پسندند. شاید یکی از دلایل ترکیب گانودرما با قهوه همین طعم مشابه ان با طعم تلخ قهوه است.

افزودن شیر بادام، عسل یا کاکائو می تواند طعم گانودرما را بهتر کند. دارچین و کاکائو از جمله ترکیباتی هستند که به گفته مصرف کنندگان به خوبی طعم گانودرما را تغییر می دهند. به همین دلیل برخی از افراد هات چاکلت گانودرما را به قهوه گانودرما ترجیح می دهند.

تهیه هات چاکلت گانودرما

دو فنجان شیر ( شیر پر چرب، شیر بادام یا شیر نارگیل)

چهار قاشق غذا خوری پودر کاکائو بدون شکر ( یا حاوی شکر متناسب با علاقه)

دو قاشق غذا خوری پودر هات چاکلت

دو تا چهار قاشق غذا خوری پودر قارچ گانودرما

دو تکه چوب دارچین

به اندازه یک قاشق غذا خوری شکلات تلخ تخته ای

روش تهیه هات چاکلت گانودرما

پودر هات چاکلت و پودر قارچ گانودرما را با هم مخلوط کنید و آن را در شیر گرم بریزید که روی شعله ملایم بجوشد.

در زمان حرارت دادن چوب دارچین را اضافه کنید و بقیه مواد را به آن اضافه کنید. شکلات تخته ای را رنده کنید و روی هات چاکلت بریزید.

با کمی خلاقیت و بهبود طعم می توانید به خوبی از خواص قهوه گانودرما هات چاکلت و دیگر محصولات قارچ گانودرما بهره ببرید.

منبع: time ، aviva romm


محصولات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *